Η αμφισβήτηση του σχηματοποιημένου μαρξισμού και το όνειρο της Ευρωπαϊκής ενοποίησης

Έχω ξανακάνει νύξη ώς πρός τον ουτοπικό χαρακτήρα που λαμβάνει η άποψη της άλλοτε ευρωλαγνικής προσέγγισης του ΚΚΕ Εσωτερικού και πολλώ δε μάλλον του Συνασπισμού της Αριστερας και της Προόδου(που  κολλάει αυτή η αοριστία της προόδου…;), ως πρός την αλλαγή των συσχετισμών εντός Ε.Ε που θα ωφελήσουν ανισχυρές χώρες, αλλά κυρίως θα ευνοήσουν μια κοινωνική λαϊκή ευημερία. Η οποία αλλαγή, χώρις να κουνήσει κανείς ούτε το μικρό του δαχτυλάκι μέσω του Ευρω-Τζίνι θα κάνει τις επιθυμίες, απτή πραγματικότητα.Ας σοβαρευτούμε λίγο, να δούμε πιο ψύχραιμα τα πράγματα.

Γράφει ο HomoMamunius

Aυτό που εκστόμισε ο Γιάννης Μπανιάς της ΑΚΟΑ(ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει) στις αρχές του 1990 σε σχετική σύναξη-όμιλο ευρωπαικού προβληματισμού θα μείνει στην ιστορία. » Πρέπει επιτέλους να αμφισβητήσουμε το δόγμα του σχηματοποιημένου μαρξισμού.» Μα η μαρξική προσέγγιση εξ’οσων γνωρίζω δεν είναι δογματική καθώς βλέπει τον εαυτό της ώς είναι μεσα στην διαλεκτική κίνηση της ιστορίας στο πλάισιο και το πεδίο της ταξικής σύγκρουσης που οδηγεί στον κοινωνικό μετασχηματισμό της κοινωνίας.

Είναι διαφορετικό να υποστηρίζει κανείς τον τρόπο με τον οποίο παραλλάχτηκε και παραφράστηκε η προσέγγιση του μάρξ ιστορικά από τα διάφορα μετά μαρξιστικά και σοσιαλδημοκρατικά ρεύματα. Δεν μπορεί να ευθύνεται ενας πολιτικός φιλόσοφος σαν τον Μάρξ επειδή κάποιοι τον κάνουν άγαλμα, τον προσκυνούν, και τον θεωρούν κομμουνιστικό τοτέμ με σκοπό να τον αποδομήσουν εν τέλει. Απλά κοιτούν άλλα βιβλία και διαβάζουν άλλα…

Δεν υπάρχει πουθενά γραμμένο και πολύ περισσότερο από τον Μάρξ ότι η ανάδυση και η ύπαρξη της νέας κοινωνίας θα γίνει ως μια αυτόματη ιστορική αναγκαιότητα Αν ήταν έτσι δεν θα μελετούσε τον Ρικάρντο και τον Σμίθ(αστοί οικονομολόγοι με μεγάλη προσφορά στην οικονομική επιστήμη) όυτε την κίνηση των ιστορικών συμβεβηκότων με φόντο το κοινωνικό και υλικό κάδρο της ιστοριας.Θα έβγαζε μια προφητεία, θα έπαιρνε κι ένα θυμιατό και θα ήταν ένας γερμανοεβραίος Παππάς…

Αυτό που υποστηρίζουν δυνάμεις σαν τον Συνασπισμό και άλλες παρόμοιες είναι πως θα πρέπει να απομακρυνθούμε από ενα στείρο κατά την γνώμη τους καταγγελτικό και ριζοσπαστικό λόγο, ώστε να συγκλίνουμε με συνθήκες όπως είναι αυτή του Μπολκενσταϊν που εκθεμελιώνει βασικά εργατικά δικαιώματα μεσω της θέσπισης της ελαστικοποιημένης και επινοικίασμένης εργασίας.Όπως είναι η συνθήκη του Μάαστριχτ που καθιέρωσε την πραγματοποίηση της ελεύθερης διακίνησης αγαθών, εμπορευμάτων και ανθρώπινου δυναμικού, στο πλάισιο μιας προσπάθειας   εμπορευματοποίησης της εργασίας των αγαθών και των προϊόντων που να προσεγγίζει το αμερικάνικό μοντέλο.’Οπως είναι τέλος η περίφημη έμπνευση της κοινής αγροτικής πολιτικής που υποτίθεται πως θα συνέβαλλε στην παραγωγή, διανομή και πώληση αγροτικών προϊόντων κατά τέτοιο τρόπο που να αυξηθεί ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις μεγάλες και μικρές οικονομίες.

Πάση θυσία στην Ευρώπη λένε οι δυνάμεις αυτές αφού η θέση της χώρας είναι πολιτικά και οικονομικά αδιαπραγματεύτη αλλού.Δεν μας λένε βέβαια ποτέ ποιά ήταν η οικονομική κατάσταση της χώρας από το 1974 ώς το 1979 που εισήλθαμε στην «αγκαλιά» και την ζεστή «θαλπωρή» της κοινής ευρωπαϊκής οικογένειας. Ενα στοιχείο πάντως ευημερίας που μπορώ να θυμηθώ εγώ είναι η μεγαλύτερη κατανάλωση κρέατος σε όλη την Ευρώπη που έτεινε στο 70% επί του συνόλου του ελληνικού πληθυσμού.Ακόμη οι κρατικοποιήσεις και η βιομηχανοποίηση της χώρας στην περιοχή της Μακεδονίας είναι ενα ακόμη στοιχείο.Ακόμη κι αν το επίπεδο σε παροχή υπηρεσιών υγείας παιδείας αλλά και μισθολογικών απολαβών δεν ήταν ιδιάιτερα υψηλό συγκριτικά με τις δεκαετίες του 80′ και του 90′.

Εν κατακλείδι δεν φταίει ο Μάρξ αλλά τα τράστ και τα κράχ, που λέει και ενα παλιό τραγουδάκι που οφείλουν να γνωρίζουν στην Κουμμουνδούρου και στις συν αυτώ αριστερές δυνάμεις. Τι δεν καταλαβαίνετε;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s